Wednesday, February 10, 2010

Irriterande!

För ett par månader sedan köpte jag nya benskydd på SBI Budo till min thaiboxningsträning. Benskydden är av märket Genuine Fighter Thai Pro Skitbra tyckte jag fina och tjocka för hårda sparkar.
Dock märkte jag efter två veckors användning att jag fick röda utslag som kliade nåt helvetiskt på båda smalbenen. Jag började då använda thights under benskydden och det försvann. Jag skrubbade benskydden med tvål och vatten på insidan och lät dem torka ordentligt. Men när jag provade igen fick jag av endast 1½ timmes användning enorm klåda på smalbenen igen.

Jag frågade alla som jag känner om någon visste vad det kunde vara eller om det var någon som hade upplevt samma sak? Alltså jag menar benskydden var ju splitt nya, kunde det vara nån impregnering eller liknande? Ingen visste någonting.

Jag gjorde slag i saken igår och ringde till SBI Budo. Där fick jag prata med VD:n som direkt visste var det var för fel. Nickelallergi.
Tydligen används det nickel när man garvar skinnet och då när man svettas kan det ge stora allergireaktioner. Jag ifrågasatte varför man inte upplyser om detta någonstans men det tyckte tydligen inte leverantören var viktigt.
SBI Budo menade på att jag fick väl köpa mig ett par nya benskydd i syntet istället men jag menar att det är ju inte sådär jätteroligt att köpa ett par till när man precis har lagt 600kr på de man har köpt.
Dålig service tycker jag att det är att man inte upplyser om sådant och sen inte erbjuder sig att reklamera varan eller byta den mot annat när det blir såhär.
Jag kommer nog inte att handla där igen iallafall.

----------------

Long rant about my thaiboxing shin guards where the leather is giving me nickel allergy and the company just says that I should buy another pair. Yeah, I really will because I have all the money in the world! Thanks!

4 comments:

B-b-b-etty said...

rätt så uselt. nickelallergi är ändå en rätt så stor grej att upplysa om. skriv till sverker!

Emma says style, love & rock and roll. said...

Så surt, jag var tvungen att köra på syntet i mina thai-benskydd, hade hört talas om det där. Sjukt skumt. Men så är jag extremt nickelallergisk också... usch usch.. Det borde stå märkt på dock.

Sandy De Luxe said...

Betty Lou: Ja jag har tänkt på det. Det är så dåligt!
Emma: Skönt att du visste det, ingen hade någonsin hört det på min klubb. Men ja, det borde fan vara märkt!

Anonymous said...

Allmänna reklamationsnämnden! ;)
Puss