Wednesday, February 17, 2010

Hemlös..

Jag tänker ofta på det där. Att vara hemlös. Att stå helt utan någonstans att gå till, utan någonstans att värma sig, utan någonstans att kalla sitt hem.
Vi har många hemlösa i Malmö, folk som av en eller annan orsak har hamnat snett. Vissa tigger, vissa pantar burkar, vissa säljer tidningar. Men vilka ska man hjälpa?
Man kan ju inte hjälpa alla.
Jag har ett fadderbarn i Bangladesh som jag ger 250kr i månaden till. Och sen har jag bestämt mig för att varje månad köpa Aluma, hemlösas tidning. Ibland betalar jag 40kr som den kostar, ibland 50 eller 60. Sen brukar jag skicka såna där hjälpsms där man skänker pengar när det blir nån katastrof. Man kan göra mer, men många gör mycket mindre.

Vad gör ni?

Alla länkar i det här inlägget går till sidor där ni kan hjälpa!


I'm thinking about being homeless a lot. To have nowhere to go, nowhere to get warm, nowhere to call your home.
We got a lot of homeless people in Malmoe, that for some or another reason has fallen out. Some of them beg, some of them is getting refunds for cans, some of them sells papers. But who should I help. You can't help them all.
I have a child in Bangladesh which I'm paying 25 euros to every month. And then I buy one Aluma, the homeless' paper every month. Sometimes I pay 4 euros which it cost, sometimes 5 or 6. Then I use to send those help messages where you can send money when there is some catastrophe in the world. I could do more, but there are many people doing less.

What do you do?

All the links in this post is pointing at places where you can help!

1 comment:

Anonymous said...

Du har ett hjärta av guld!
Puss puss