Wednesday, January 20, 2010

Stick tick ick!

Jag är så sugen på att sticka något nytt. Men jag har bestämt mig för att göra klart de fyra grejer jag har på gång först. Sen tänker jag köpa mig ett fint bomullsgarn och välja ett mönster från Faded Splendour som har alla dessa fantastiska mönster alldeles gratis. Och vill man ha de på svenska eller danska för att engelska mönster är svåra att följa så kan man hitta fina mönster här.

I would like to start knitting on a new project. But I've decided to finish those four projects I've already started first. After that I will buy myself a nice cotton yarn and choose a pattern from Faded Splendour that have all these beautiful patterns for free. If you feel that english pattern is hard to follow you can find swedish and danish patterns here.

1 comment:

garderobsgrubbel said...

jag kan göra så ibland när jag sitter och övningstecknar..för att få in "the feeling" i handen liksom..pränta in saker i minnet, tekniker.
Men aldrig vid jobb eller nåt färdigt resultat liksom.
Vilket väl syns ganska tydligt på vissa bilder där det är snett och vint och oproportionerligt lite vindögt osv.
Men ibland får man ju till det skitbra, lyckoträffar, andra dagar går det inte alls.
Gammalt hederligt rutsystem är annars väldigt bra både i dator och för hand . Lägga rutor över fotot och sen ha rutsystem i dokumentet där man tecknar.