Thursday, January 7, 2010

Scary!

Det är ju skrämmande att många har så fruktansvärt fula tatueringar tycker jag. Man tatuerar sig för livet och visst smaken är som baken men mina råd kommer alltid att vara
  • Tänk dig för! Det kommer att sitta hela livet.

  • Vänta.. Det lönar sig inte att välja en tatuerare utan kö. Tatuerare har kö av en anledning, oftast för att de är mycket bättre än de som är utan.
  • Leta efter en tatuerare som faller dig i smaken. Titta på mycket som han/hon har gjort.
  • Välj inte ett motiv ur en bok eller katalog, låt tatueraren rita upp en tatuering unik för dig.

  • Sätt den på en plats som gör tatueringen rätta.

  • Gör den inte för liten

  • Våga färg! Det är sjukt snyggt.

Här är min tatueringar som är gjorda av Uncle Allan och här är några kända svenskars. Berätta gärna hur ni ser på saken!

It's always scary to see how ugly tattoos many people have done. You do it for lifa and ok, and style and taste is individual but these are my advice.

  • Think about it! It will last for liftime.

  • Wait.. It's no good to choose a tattoartist that can do it right now. Artist with waitingtime are usually better artists.

  • Look for an artist in your style. Look at many pics of what he/she has done.

  • Don't choose a motive from a book or catalouge. Let the artist draw something special for you.

  • Place it good.

  • Don't do it to small.

  • Dare colour! It's so good looking!

Here's my tattoos made by Uncle Allan and here is some Swedish celebrity's. Please tell me what you think about it!

15 comments:

Tifa said...

Åh så tjusigt!

Jenny Oak Fae said...

Jättefina!!!

Jag har 3 tatueringar, alla i gråskala, eftersom jag varit lite rädd för färg på grund av allergirisken. De 2 första jag gjorde tycker jag numera är för små...

KRAM, Jenny

<3

Anonymous said...

Jag tycker den stora är vacker + att det är så himla kärleksfullt att du dedikerat den till dina föräldrar.

I övrigt är jag emot att man märker sig med andras namn, föräldrar och barn går bra (och blodssläktingar) men jag skulle inte skriva min mans namn. Detta är dock mina egna åsikter, det betyder inte att andra behöver tycka så :)

Ses på lördag!

Massa kramar Karin

Sandy De Luxe said...

Tifa: Tack tack!
Jema Rose: Tack! Ja, allergi är ju inte bra, men dagens färger är rätt väl testade. KRAM
Karin: Håller helt med! Ses! Kram

Zizzi said...

Jättefina tatueringar du har! Jag har för längesedan bestämt att jag ska tatuera mig. Men har under de 8 åren ännu inte hittat rätt motiv. Men jag har inte bråttom...

Sandy De Luxe said...

Zizzi: Helt rätt! Jag tycker man ska vänta tills man hittar något som man känner för. Men ibland kanske man ska ta en idé och be nån rita för då brukar det falla på plats.

schmut said...

Oavsett vad andra tycker om någons tatueringar så är de ju en del av dem och visar vem de var då- Som ett slags mindmap över personen.
Därför tycker jag inte att det finns några fula tatueringar eller att det är skrämmande att folk har tatueringar som inte är gjorda av bästa proffsen, för det visar vilka de var då. En kopia av Pamela Anderssons tatuering gjord av en hemmapulare i okänd håla, det visar ju vem bäraren var då och hur de levde.

Jag har lite svårt att förstå folk som tatuerar över gamla motiv och försöker få det att se ut som om de alltid varit en och samma person med en och samma smak. Det känns lite trist helt enkelt. Som om de köpt en stil. En skiva och halfsleeves på köpet.

Sandy De Luxe said...

Jag håller helt med om det sista du skriver. Att man försöker tatuera över.
Men jag är så trött på folk som frågar om tips för att de vill göra en tatuering så ger man tips, då gnäller de för att det är för lång kö hos dem man rekommenderar, så de går till nån annan och sen kommer de tillbaka och gnäller för att det inte blev bra.
Därför skriver jag också att man ska kolla på tatuerarens stil innan man väljer. Jag är helt medveten om att det finns många som inte gillar Uncle Allans stil och har förståelse för det. Det jag tycker att man ska söka är kvalité. Oavsett vilket motiv du väljer finns det bra och dåliga tatueringar. Och även ett fult motiv i mina ögon kan vara en snygg tatuering, om den är bra gjord.

Anonymous said...

Jag tror det beror på vad man har för inställning till sin kropp också. Jag har många "fula" tatueringar men tycker inte att det gör något. Det är som schmut skrev att det är en del av en personen och visar vem man var och är. Min kropp är varken perfekt eller helig för mig, i den bemärkelsen att jag måste leva upp till samhällets normer om hur en "god kropp" bör se ut. Jag ser istället min kropp som en dagbok där gamla sidor av mig finns och nya (rynkor, hängmage, tatueringar osv)finns repressenterade.

Anonymous said...

jag brukar faktiskt ge exakt samma tips! Är oxå aningen less på folk som i samma andetag klämmer in "Snygga tatueringar du har här är min delfin som jag gjorde i Thailand 78". Suck. Jag behöver inte se den, jag lovar.

Lilly Lee said...

Snyggt! Oh ja, det finns allt för många fula hafs-tatueringar! Och folk som göra såna impulsbilder som man undrar fasen de tänkte med..

Matilda said...

Jag gjorde min första tatuering i somras. Har en rosa/lila ros på handleden som jag velat ha sen jag va 15 hehe så vänta många år innan jag skaffade den.

Dina var jättefina :)

Sandy De Luxe said...

Anonym: Säkert handlar det om inställningen till sin kropp, men om man har tatueringar som intresse så bryr man sig nog om om tatueringen är bra utförd. Jag gör det iallafall.
Devil Doll: Exakt! Kunde inte sagt det bättre själv!
Lily Lee: Tack! Ja, jag håller med!
Matilda: Tack så mycket! Känns det inte bra att du har väntat och nu har precis det du vill?

Isabella said...

Så vacker! och riktigt bra tutorial.

Kram

Flora Amalie said...

Right on!
Looking at bad tattoos, like really bad one, like i sometimes have to do a lot, makes me completely miserable.
Seriously, bad art and bad craftsmanship is hazardous to your health in more ways than one.