Tuesday, January 19, 2010

Liquorice

Jag älskar lakrits i alla dess former men man kan ju inte äta det jämt. Så jag kör på lakritste också. Men nu har de slutat sälja mitt älskade sötlakrits te så jag vet inte vad jag ska göra! Inget av de andra som jag smakat är lika goda. Sist ut är nu är Minty Liquorice från Friggs. Men nä, inte tillräckligt mycket lakrits för mig. Kanske om jag låter påsen vara i lite längre. Någon som har något annat förslag?

I love liquorice in all shapes but I can't eat it all the time. So I drink liquorice tea aswell. But now the store doesn't have my beloved sweet liquorice tea anymore so I don't know what to do! None of the others I've tasted is just as good. The last one is Minty Liquorice from Friggs. But no, not enough liquorice for me. Maybe if I have the bag in a little bit longer... Anybody got another suggestion?

9 comments:

Jenny Oak Fae said...

Jag älskar också lakrits, men lakrits-te har jag då aldrig smakat..!

KRAM, Jenny

<3

Jeanette Lindvall - FOTOBLOGG said...

å det har jag aldrig prövat :) ska se om jag hittar nåt att köpa verkar gott

sov gott
kram

Sandy De Luxe said...

Det är jättegott och det här Minty Liquorice var gott om man lät påsen dra i tio minuter. Prova!
KRAM på er båda

Anonymous said...

Prova lösviktsteet "Kaktus" det smakar faktiskt väldigt mycket sötlakrits! ;)
Puss

Hanna said...

sv: sant! hoppas de kommande filmerna också blir bra =) förresten så funderar jag starkt på att köpa hoodien du bloggade om för att träna i ;)

Sandy De Luxe said...

Haha, ja gör det! Den är sjukt snygg. Synd bara att det är januari så att man inte har så mycket pengar!

Jennie said...

Jag var på Tehuset Shiva i Limhamn igår och där hade de lösviktste med Lakrits och Jordgubb, det kanske kan vara värt att testa? Låter kanske som en märklig kombination men det doftade fantastiskt gott, mycket lakrits.

http://tehusetshiva.se/
Sök på lakrits så hittar du det.

Sandy De Luxe said...

Tack för tipset det ska jag kolla på!

jill said...

jag gillar det där téet skarpt :) det är nästan så jag ville hälla salt i det dock för att få lite mer saltlakrits smak haha. kanske inte det smartaste draget!