Saturday, August 22, 2009

What about breakfast at Tiffanys?

På lördagar passar vi alltid på att äta en lite större frukost. Idag blev det veganska miniscones på dinkelmjöl med linfrö och rågkross. Så gott med lite smör och marmelad! Efter det blev det en löptur för att få bort träningsvärken efter fotbollsmatchen igår. Nu ska jag gå en runda på stan och ikväll blir det Junkyard Jamboree! Ha en fin lördag!

On saturdays we try to eat a little bigger breakfast. I did vegan miniscones today of spelt and linseed. So tasty with some butter and jam! After that a we did a bit of running to get rid of the stiffnes I have after the soccergame yesterday. Now I will head out for some shopping and tonight it's Junkyard Jamboree! Have a nice saturday!

4 comments:

Lotten said...

Hej! Kan du inte lägga ut recept? Jag började dregla bara jag läste om scones. Ännu lyckligare blir jag ju när de verkar va ganska nyttiga : )
Najs blogg förresten!

Sandy De Luxe said...

Hej! Tack! Självklart kan jag det! Jag bakar ju lite på känn men uppskattningsvis är det till 6st små scones:

50g mjölkfritt smör
2 dl vetemjöl
2 dl siktat dinkelmjöl
2 tsk bakpulver
½-1 tsk salt
1 msk linfrö
1 msk rågkross
1½-2 dl havremjölk

Blanda alla torra ingredienser och nyp ihop med smöret. Häll på mjölk så att det går att forma bollar. Det ska inte vara jättekladdigt.
Rulla till bollar, lägg i formar gärna i en muffinsplåt. Ha i ugn 225 grader i ca 15 minuter.

Lycka till!

Linda/ SÖTSUR said...

Mmm...ser mumsiga ut.

Recept scones bakning cheesecakes cupcakes choklad bröd bakrecept said...

Låter inte som ett dumt recept det. Får jag pröva på nån dag här.
Fin blogg du har förresten, Kram!
Scones recept