Thursday, August 13, 2009

Pour myself a cup of ambition..

Jag håller på och fixar lite i köket. Bland annat sätter vi upp ett litet skåp som vi kan ha en kaffebryggare och liknande på. eftersom vi har ett gammalt kök med 40-tals luckor så tänkte jag inte sätta luckor på skåpet utan ha som en gardin framför med cirkelvajrar i över och nederkant.Men jag har inte hittat något fint tyg ännu. Spanar på Tradera varje dag men idag tittade jag på Design Online också och hittade dessa fina. Kryddhyllan är ju en klassiker men jag tror nog inte att det blåa är riktigt jag. Sen fanns detta fina Marimekko tyg också. Vad tror ni om det?








I'm revamping my kitchen a little bit. We put up a small cupboard that we can place a coffee machine upon. We have an old kitchen with doors from the 40's, so I thought that we should have curtains on the cupboard instead of doors. But I have not found a nice fabric yet. I'm looking on Tradera every day but today I looked at the Design Online aswell and found these nice fabrics. "Kryddhyllan" is a classic but I don't think that the blue is really me. Then there was this fine Marimekko fabric that I liked a lot. What do you think about that?

3 comments:

Jenny Oak Fae said...

Snygga tyger! Finns ju en del snyggt och retro på Panduro också, till exempel detta med artikelnr: 028301

KRAM, Jenny

<3

Sandy De Luxe said...

Ja det var ett gulligt tyg! Tack för tipset! Kanske vad det lite för gulligt för oss. Jag tror att jag ska köra på Marimekko-tyget.

KRAM

The Freelancer's FashionBlog said...

Jo, Marimekko tyget är verkligt fint!