Friday, August 14, 2009

We are the world

Vad är det här!? Polis i Danmark slår och slår och slår på demostranter som sitter ner och inte gör något annat än försvarar sig. Jag kan förstå att man tar till hårdare metoder mot folk som kastar sten och liknande men alltså, Danmark är ju ingen polisstat. Det har skapat stora rabalder här i Köpenhamn och tur är väl det för såhär kan det ju inte fortsätta!

What is this! The policeforce in Denmark just beat and beat and beat on sitting demonstrants who don't do anything more than sit and defend themselves. I can see that the police have to be hard sometimes when they are getting bricks thrown at them but this! Denmark isn't China!. This is a big thing here in Copenhagen luckily because it can't continue like this!

3 comments:

jennyk said...

Hej kära du! Vad glad jag blir , en blogg av en tjej som älskar 50 talet som bor i Malmö! Kan du vara snäll och maila mig på jennyskurup@hotmail.com, det gäller ett par frågor
stor kram

Sandy De Luxe said...

Hej hej! Kul att du hittade mig! Jag mailar dig strax. Kram

Jenny Oak Fae said...

Vad snäll du är med filmen, men nu har jag beställt en DVD på Ginza för 49:-, sedan hittade jag lite 10-kronorsskivor också, men STORT tack ändå..!

: )

TREVLIG HELG!

Kram, Jenny

<3