Monday, May 25, 2009

Hey Ho Let's go!

Jag lovade ju att jag skulle berätta om min lördag idag och ja, den var väldigt trevlig!
På morgonen gick jag upp tidigt, ja tidigare än de andra iallafall som var bakis efter grillningen på fredagen. Jag duschade och tänkte att jag skulle ge det där med pincurls en chans nu igen. Jag rullade hela håret och satte en söt scarves över. Sen drog jag med Max ut på stan där vi ringde och väckte Christoffer för en lunch. Även Viktor som hade kört ubåt till Stockholm var med så det blev en lunch i goda vänners lag. Efter det gick jag och Max vidare till Hornstull Strand där motorcyklarna skulle hålla till. Stockholm Rumble ja, vi hörde dem på långt håll och de var såå fina. Vi stannade där och tittade ett tag innan vi gick hem för att byta om. Mina pincurls blev inte så bra denna gången heller så jag fick göra en hästsvans med lugg istället. På kvällen träffade vi lite kompisar på en takterass på Söder där vi åt lite Indiskt innan vi åter igen gick till Strand för Ton Up Hell Night. Där var det super! Trevligt ställe och skitbra band! Astrolites började och efter dem spelade GoGetters som gjorde en superspelning som vanligt. Sen träffade jag faktiskt Devil Doll som jag har fått kontakt med via bloggarna. Sjukt kul!


I promised you that I would tell you about my Saturday today, and yes, it was very nice! In the morning I went up early, well earlier than the others anyway, they was hung over after the barbecue Friday night. I showered and thought I would give the pincurls a chance again. I rolled my hair and put a pretty scarves over. Then me and Max went to town where we called and woke Christoffer up for lunch. Viktor, who had been driving the submarine to Stockholm, came with us so it was a lunch of good friends. After that we went to Hornstull Beach where motorcycles should be. Stockholm Rumble yes, we heard them from afar and they were soo nice. We stayed there and watched for a while before we went home to change. My pincurls didn't look that well so I had to do a ponytail with bang instead. In the evening we met some friends on a roof terrace on Söder where we ate a bit of Indian food, before we went to Hornstull again for the Ton Up Hell Night. It was super! Nice place and great band! Astrolites began and after them played GoGetters who did a super gig as usual. Then I actually met Devil Doll, who I have made contact with via blogs. So fun!

4 comments:

cherry cupcake said...

hej.
hur gick det med dina pin-curls, har mina i håret nu!

Daniel said...

Devil Doll rocks! was on concert 1 or 2 years ago in Dortmund.What a voice.

greetz

the german sucker

Sandy De Luxe said...

Cherry: Nej mina pincurls blev inte så bra. Det är nog nån teknik som ska till som jag inte kan. Det blir väldigt ojämnt.

Daniel: I wish it was that Devil Doll. This is a friend of mine, not the artist. But I'm sure that she rocks!

Daniel said...

.....she does!!!!