Thursday, June 11, 2009

Breathe with me..

Jag vill ha en korsett! Men det är ju en djungel.. Sen finns det ju nästan ingenstans där man kan prova en så det gör det ju ännu svårare. Vad ska man ha? Underbystkorsett eller en vanlig korsett? Och hur ska man veta vilken storlek man har? Jag har kollat på denna från Of Corset Is och de har en storleksguide men jag fattar den inte. Har någon några tips?
I want a corset! But it's a jungle.. And there is almost no places to try one on which makes it even harder. What to wear? Below your breast or an ordinary? And how to know which size? I've looked at this one from Of Corset Is and they have a size guide but I don't understand it. Does anyone have any suggestions?

6 comments:

B-b-b-etty said...

hör med Tifa, hon är nog bra på det här

Tifa said...

Hej, såg precis kommentaren till min blogg angående korsetter och storlekar så jag kan ju svara här med! :)

Om du kollar på ofcorsetis.com tabell så ser du tex
32 46 cm 18 inches
Det betyder att om du har 46cm i midjemått så ska du ha en korsett som är 18 i storlek. (strunta i 32:an)

Men först ska du ha mätt dig och dragit av 5-15 cm.

Exempel: Låt oss säga att du har ett midjemått på 70 cm. Dra av 10 cm på det (beroende på hur man vill att korsetten ska sitta). Då är du alltså 60cm i midjan och ska enligt tabellen ha en korsett i storlek 24. Kanske låter det bökigt men jag hoppas jag har förklarat bra :)

Jag använder själv storlek 20-22 beroende på modell och har ca xs-small på kläder. Jag har http://www.ofcorsetis.com/Shop/Page/Art/pgArtItem.php?iId=80 från OfCorsetIs och kan VERKLIGEN rekommendera deras korsetter!

UB elle OB? det är en smaksak. En UB går att kombinera mycket lättare med en klänning medans en OB ja, då har man inte lika många möjligheter. Många tycker också att UB är lättare att använda och man kan röra sig bättre. Jag skulle valt en UB om jag bara fick välja en modell.

Bor du i Stockholm, då kan du besöka OfCorsetIs, kolla under kontakta oss på deras hemsida :) Hoppas mitt svar hjälpte lite annars får du fråga mer :)

punk in writing said...

På Femme Fatale i Köpenhamn kan man prova och få råd. De har bland annat what katie did.

http://www.femme-fatale.dk/

Anonymous said...

Ouf! Spanien var verkligen toppen! Inte lika kul att komma hem till ett grådassigt Stockholm.
Hur har du haft det?! Fan va roligt att du van HepCat-tävligen!
Hänt något nytt? Själv åker jag och kollar på vintage dragracing hela helgen, håller tummarna för att vi slipper regn!

Sandy De Luxe said...

Tack för tipsen! Tack så hemskt mycket Tifa för att du förklarade och tack Malin, jag ska faktiskt försöka springa förbi där idag då jag är i Köpenhamn.En underbyst korsett känns nog som det jag ska ha.
Devil Doll: Jag har bara haft det bra, hade önskat att det var sol dock! Ja det var jättekul att vinna och de skrev så fint om mig på bloggen! Jag håller tummarna för dig att du får bra väder, hoppas du får det fantastiskt!

Kram till er alla!

Anonymous said...

Oh, jag vill också h en korsett. Har bara en UB,vore skoj att ha lite mer 50's inspirerat. Hoppas du hittar nån som passar =)