Friday, November 21, 2008

Första snön! På riktigt!

Imorse när jag vaknade var det strålande sol och knallblå himmel. Jag hoppade upp vid halv nio för att gå en promme med Mallan och det var skönt men bitande kallt!

När jag kom hem bestämde Max, jag och Sebastian (min bror) oss för att åka till Köpenhamn och julshoppa lite. Vi åkte dit och då började det snöa! Typiskt! Jaja, det var inte så farligt för vi var ju mest inne. Vi shoppade lite kulor till granen, julklappar och jag köpte ännu mer underkläder.. Sen var vi och åt fantastiska hamburgare på Halifax. Sjukt bra ställe på Larsbjörnstraede där man kan få hamburgaren som nötkött, kyckling eller kikärtsbiff. Super när alla vill ha olika!

Kallt som fasiken var det sen när vi gick vidare för att besöka Uncle Allan, tatueraren på Nansensgade som har gjort både min och Max taueringar. Lite prat om nya projekt och sen blev vi lite avundsjuka för att han skulle se Slayer ikväll.

När vi kom hem till Malmö fick vi en chock! Här hade det ju snöat mycket! Det är helt vitt..
Så nu ska vi krypa upp i soffan med glögg, pepparkakor, popcorn och ha Sällskapsresanmaraton!

3 comments:

Anonymous said...

Visst är hamburgarna goda på Halifax. N tog mig dit i tisdags....gotte. Hoppas att ni har haft en avkopplande semester. Vi måste fika nästa vecka.
Kram från Kalmar

Anonymous said...

Är Sebbe en fotograf? Kollade på bilderna jättesnygga! Jag trodde han var moppekille ;)

//K

Sandy De Luxe said...

Hehe! Ja hamburgarna är kalas och nä, Seb är inte fotograf.. Mer ett intresse han har. Men han är faktiskt duktig! Kram på er!