Sunday, September 15, 2013

Upp och ner

Jag tänker mycket på vad som sker i kroppen och hjärnan under graviditet och födsel, och såklart nu under tiden precis efteråt. 
Graviditeten var ju jobbig för mig på grund av foglossningarna annars var det inget som genererade. Såklart att det var svårt att sova i slutet och att magen var i vägen men det var ingen fara. 
Eftersom jag fick kejsarsnitt som gick fantastiskt bra så var födseln heller inte några problem. Jag var uppe på benen samma dag och kom hem dagen efter. 
Nu när vi har kommit hem har jag såklart upp och ner turer där det är mycket gråt, oro och annat men på det hela är det ju bra! 
Siri är frisk, mitt sår har läkt jättebra och jag är redan igång med lite övningar för rygg och mage. 

Mamma och Pappa har varit här i några dagar nu och det har varit en stor hjälp. Men det har också varit känslosamt, ibland när man är så nära så kan det bli för mycket känslor. När de skulle åka var det ett jobbigt avsked och oro för att vi skulle klara oss själva igen. 


Nu är vi själva igen och det går ju jättebra. Man får inte låta osäkerheten ta överhanden. Siri har ju sin trygghet hos oss. 

1 comment:

Anonymous said...

Gulle dig, PUSSPUSS!

pappa