Wednesday, June 6, 2012

Vilken helg!

Fantastisk, utmattande och underbar!

Fredagen började med att jag var megatrött för att vi hade festat lite på Distortion festivalen på torsdagen då den var på Nørrebro. Men upp till jobbet ändå och på eftermiddagen iväg till lagerutförsäljning på Malene Birger. Det var helt överväldigande, visste knappt vad jag skulle börja. Prövade massor men köpte bara ett par svarta skinnpumps. 350 kr nu, runt 2000 förr.
Missade bussen hem gjorde jag ju men tog mig hem och cyklade iväg för att få nycklarna till nya lägenheten. Sen iväg igen till Mettes 25års kalas för att säga hej innan träningen, träna rollerderby, tillbaka till festen. Slockande i sängen som en död kl 02.00.

Upp kl 8 lördag morgon för att åka till Malmö för att träffa familjen. Shopping, lunch, öl i solen blev det innan incheck på hotellet och därefter indisk mat. Sen bar det av till Stadion för att se den efterlängtade konserten med Ozzy and Friends! Sjuuuuukt bra! Väldigt kallt hela kvällen men inget regn och fantastisk show.
Sen en öl på Möllan.

På söndag morgon åkte vi till Ilva för att titta lite eftersom både jag och brorsan precis har flyttat. Jag köpte lakan och en kudde, han köpte ingenting. Efter en fika i västra hamnen åkte famlijen till Karlskrona och jag och karlen till Köpenhamn.
Där köpte vi städgrejer och gick upp till nya lägenheten för att städa. Där var inte ens dammsugit..

I måndags packade vi det allra sista och gick och hämta bilen vi hyr på Lej et lig. Körde till Malmö för att hämta allt där och sen resten i Köpenhamn. Gud det är jobbigt att flytta när man ska upp på 5 våningen.
Men som tur var hade vi god hjälp av snälla vänner så det gick. Vi avslutade med flyttöl och pizza på balkongen och konstaterade att nu har vi äntligen en lägenhet för oss själva!

Igår fixade vi bara och idag är jag tillbaka på jobbet. Därav internet.. Men ikväll får jag tillbaka min iPhone så då kan det bli både blogg och bilder!

No comments: