Tuesday, May 8, 2012

Skärma av...

...tror jag att jag kommer att behöva när jag hittar nånstans att bo. Förmodligen blir det en liten lägenhet och då vill jag gärna ha en skärmvägg så att man skärmar av för sängen lite.
Problemet är bara att alla är så fula. Så jag tänker nog göra en egen. Med tyg spänt i tre ramar och fina lister på.
 
Så kan man ju få fina färger och precis vilka mönter man vill ha. Och kanske också med en slags tyg in mot sängen och en ut i rummet. Jag vill verkligen inte ha den japanskinspirerad och inte med massa krusiduller.

3 comments:

Aloha Riot said...

om du inte vill göra jälv så har jag sett iktigt snygga och stilrena på bolagret annars. De var enkla ramar med tyg som att fast i krokar och öljetter som man borde kunna byta ut själv i en handvänning. När jag bodde i min förr förra lägenhet hade jag en, det var tyg på insidan mot sängen och på andra sidan satte jag ansalgstavelkork/griffeltavla så det blev som en gigantisk anslagstavla, skoj och bra!

Sandy De Luxe said...

Ah, tack för tipset! Det ska jag kolla på. Det var ju en bra idé!

Anonymous said...

Det blir ju jättefint!! Härligt att du har fått tillbaka inspiration!!;)
Puss