Tuesday, October 21, 2008

Frenchys Beauty Parlor!

Såhär ska en frisörsalong se ut enligt mej! En riktig skönhetssalong, som en rosa dröm. Precis som Frenchy i Grease ville ha det. Därav kommer även namnet. Det finns två tjejer i Malmö som försöker med något liknande, dessutom är dom ekologiska. Jag måste gå dit och prova nån gång. Big Hair Mama heter den salongen och ligger på Möllan. Tyvärr ligger Frenchys i Burbank, Kalifornien men en vecker dag hoppas jag att jag kan ta en behandling där.


4 comments:

Anonymous said...

Står en del om French´s i boken "Rockabilly" som finns att beställa bland annat på Sivletto. Sjukt coolt ställe och en förbenat bra bok.

Sandy De Luxe said...

Yes I know.. Fast jag tycker inte att boken var så bra dock. Lite konstig enligt mig trots att den egentligen tog alla delar jag vill läsa om.. Men dit vill jag åka!!

punk in writing said...

Jag har varit på Frenchy's! :)

Dock hade jag inte tid att piffa till mig där, men det var väldigt mysigt.

K said...

Hej! Jag vet att det är ett gammalt inlägg, men om du någonsin är i Göteborg måste du kika in på Fritzi's hair parlour på Lilla Risåsgatan. En skön salong där man kan få fina frisyrer samtidigt som man lyssnar på bra musik. Rekommenderas varmt, jag är alltid snygg i håret när jag går därifrån!