Saturday, November 16, 2013

Knäckt!

Ja i dubbel bemärkelse kanske man skulle kunna säga. 
Var hos naprapat i fredags och i måndags för att jag har haft ont i axeln och i höften. 
Axeln var inga större bekymmer, en muskelknuta som skulle tryckas bort och en knäckning av ryggraden. Allt ont borta på två omgångar.

Men höften! Faaan.. 
Första domen - Dina fogar är oerhört mjukat och foglossningen är överhuvudtaget inte borta. 
Andra domen - Bara för att du har hållt på att gå så mycket nu har du skapat ett försvar mot foglossningen i höften vilket har gjort att du fått en slemsäcks inflammation där. 

Alltså...
Jag får/kan inte göra nånting. Inga långa powerwalks, ingen löpning, ingen step-up eller annat som kan påverka negativt. 
Så fruktansvärt knäckande, jag är så peppad och vill inget hellre än att ge mig ut i löpspåret eller ned på gymet. 
Hur fanken ska jag kunna komma i form nu? 


Den som säger hemmaträning får en smäll för i min värld finns det inget värre!  

PISS!! 

1 comment:

mamma said...

Trist, men det finns en möjlighet!!
Spinning och sedan styrka på gymmet! Gå tillsammans med Thomas så får han oxå tummarna loss. Turas om vid maskinerna så kan snuttan oxå vara med!;)
Puss