Tuesday, October 22, 2013

6 veckors gnäll!

Jag tror att Siri har bytt namn till omöjligus! Sen vi kom hem från Karlskrona i lördags har hon varit som förbytt, och faktiskt ett par dagar innan dess också men det märktes inte när vi var så många att ha henne. 

På morgonen mellan 6-8 äter och bajsar hon, ca 4 blöjor. 
 8-12 äter hon mest hela tiden och är gnällig och ska underhållas. 
12-15/16 sover hon om vi går med barnvagnen. Skriker lite om hon vaknar. 
16-18 äter hon och är gnällig
18-21 skriker hon om hon inte sover
21-22 äter hon eller försöker somna 
22-01 sover hon
01-04 är hon vaken och glad! Gulligt, det är ju bara det att nu vill vi sova!! 
04-06 sover hon förhoppningsvis igen. 

Jag hoppas verkligen att detta är övergående. Jag får ingenting gjort. Hon skriker som en besatt om jag lägger henne ifrån mig, Thomas duger bara ibland och hon är svår att underhålla. 
Om hon bara hade lärt att sova på nätterna så hade det varit bättre men nej, det är hennes bästa tid. Och inatt har jag dessutom fått byta två bajsblöjor redan!

Puh! Tur att hon är söt! 

3 comments:

Anonymous said...

Lilla pluttan...
kan vara att hon saknar sin morfar ;)

Anonymous said...

Håller med morfar :) med den uppmärksamheten och uppassningen hon haft i staun, så är det nog inte undra på att hon strejkar lite... <3 det går över, kram

Mormor said...

Hon vill till sin mormor! Puss puss❤️❤️