Thursday, October 11, 2012

Morgonträning FTW!

Jag har sen jag var hos fysioterapeuten fokuserat på min styrka! Eller fokuserat kanske är fel ord, men börjat om iallafall. Faktiskt har jag på en veckas tid varit på gymmet kl. 06.00 tre gånger, spelat ett bout och varit till offskate träning. Det är ju inte så illa pinkat som min mamma skulle sagt.

Nej men allvarligt talat, mitt fokus är ju såklart rollerderby och för att kunna bli bättre där så måste jag fokusera på styrka och explosivitet. Och nu med ryggproblemen först och främst core.
När jag har fått allt det jag ska från fysion så har jag tänkt att göra som Swede, boka en PT då och då med jämna intervall för att säkerställa att jag får det bästa ut av min träning. 

Sen om man tränar på morgon eller kväll är ju valfritt men jag älskar känslan man får efter att ha varit en timme på gymet när klockan slår sju. Då kan inte dagen bli dålig!

1 comment:

Swede Hurt said...

japp - min PT gör mig motiverad att liva upp på morgonen