Tuesday, July 6, 2010

Mad Men Dress

Jag ska på ett bröllop i höst, i september. Jag tror att jag har skrivit något om det tidigare. Men vad ska jag ha för någon klänning. Det ska ju inte vara för avklätt men ändå inte för vintrigt. Just nu lutar det åt denna gröna Mad Men dress från Stop Staring, men jag skulle vilja prova den först. Eller tror ni att man vågar beställa?
Jag tror att färgen skulle passa mig perfekt men storleken och passformen är ju värre.I'm going to a wedding this autumn. I think I wrote about it before. But what shall I wear? I don't want it to be too naked but no too much winter feeling either. Right now the betting is good for this green Mad Men dress from Stop Staring, but I would like to try it. Or do you think that I should dare to order it?
I think it would look good with my skintone but the sizing and the fitting is the things bothering me.

8 comments:

Tifa DeLeone said...

Den klänningen ska ha lite stretch så jag tror den kommer sitta fint bara den inte blir för stor.
Och skulle den sitta åt för mycket så testa en slimmande gördel under!
Men dom här klänningarna ska ju sitta.
Den är så himla snygg, köp tycker jag! :)

punk in writing said...

Kolla storlekarna på hemsidan och chansa. :) De har för det mesta en del stretch i klänningarna.

Jenny Oak Fae said...

Väldigt snygg, du skulle passa perfekt i den!!!

: )

KRAM

Nostalgicum said...

Hej! Fin blogg du har! Välkommen till Nostalgicum - ett museum om 50- och 60-talet!

Anonymous said...

Jättefin! Tycker oxå du ska köpa och är den i strech så köp inte för stor!;)
Puss puss

LadyAngore said...

verkligen supersnygg!
tror den skulle sitta finfint på dig!

B-b-b-etty said...

jag har en klänning därifrån, i large. har medium annars men deras storlekar är små. galet snygg klänning! sugen på den jag med

Sandy De Luxe said...

Tifa: Ah, gördel kan vara bra om den inte sitter bra. Jag är inte så hemma på underkläder som du så jag tänker inte så långt. =) Tack!
Malin: Jag har gjort det och large verkar passa. Så det blir nog den!
Jema Rose: Tack! Kram
Nostalgicum: Tack!
Mamma: Ja det blir nog köp faktiskt.
Lady Angore: Tack, jag hoppas det!
Betty Lou: Köp den du också! Vad bra, jag har M i Bettie Pages klänningar så en storlek större borde vara bra här.