Tuesday, December 16, 2008

Hjälp hjälp!

Imorse när jag satt och åt frukost så började helt plötsligt alla glasen i skåpen att klirra och hela huset skakade. Det vara de rätt länge oxå, kanske i 30-45 sekunder. Min första tanke var att: Nu jäklar har de borrat sönder nåt borta vid Citytunneln så att hela Malmö rasar! Jag sprang in till Max i sovrummet som helt yrvaket besvarar min fråga med samma fråga: Vad var det?!
I vilket fall som helst körde jag till jobbet för att hålla mitt träningspass och väl där får jag reda på att det har varit ett jordskalv, 4,5 på Richterskalan. Shit pommesfrites!!

2 comments:

Miss Rascal said...

We get that over here as well, I think it's because of the climate changes.

Sandy De Luxe said...

Do you think so? I don't, because last time there was such a big earthquake in Sweden was 1904. And we didn't have those changes back then..