Friday, July 26, 2013

Sista inlägget från andra bloggen..

Hjälp! 

Jag är rädd! Rent ut sagt skiträdd och ångestfylld inför det här med förlossning. 

Var på en förberedande kurs förra veckan och fick en totalt panikattack och började storgråta.

Nu kan jag knappt märka henne sparka utan att få tårar i ögonen och jag vill helst glömma alltihop. 

Jag kan knappt äta, sova eller prata om det utan att må illa! 

Vad fanken ska jag göra??

Jag är inte rädd för smärtan men för i princip allt annat. 
Har foglossning som är rätt svår vilket också skämmer mig då jag inte kan använda min kropp som normalt. 

Jag är helt medveten om att kejsarsnitt inte är en enkel utväg men just nu känns det som att det är det enda som kan lugna mig. Att få ett datum och ha kontroll. 

Kan man det? Jag menar att få kejsarsnitt för att man är rädd?

Jag har en update nu

Jag kan få kejsarsnitt om jag vill! Vi pratade med barnmorskan i onsdags och hon var så förstående. 
Vi fick bokat en tid hos förlossningsläkaren den 12 augusti och där kommer vi även få tid till kejsarsnitt nära termin

Om jag nu väljer det, nu har jag ju ett val. Men det tror jag att jag kommer att göra! 

No comments: